Nieuws over
de Nederlandse deelnemers.
Uitslag autos 1ste etappe
01/01/2012 @ 17:33

De Hummers van Nasser Al-Attiyah en Robby Gordon's staan stil aan het eind van deze eerste special. Beide lijken ze met een mechanisch defect langs de weg stil te staan en proberen ze hun probleem op te lossen.

De zuid-afrikaanse motorrijder, die nu rijdt in een Volvo xc Pewano, zijn helaas uit de rally door een brand aanboord van hun voertuig. Hij en zijn bijrijder zijn ongedeerd weggekomen, maar kunnen hun rally niet meer voortzetten.

De Russische  Novitsky heeft de dagzege met een rijd van 32 minuten en 12 seconden.

De beste Nederlander is vandaag Bernardt ten Brinke, van Team Dakar. Hij is vandaag op de 8ste plek binnen gekomen met een tijd van 33:22. Dat is een verschil van 1 minuut 20 verschil op de nummer één.

Van Loon Racing kwam vandaag binnen op de 15de plek met een tijd van 35:59 en Wevers, ook van Team Dakar, op de 16de plek.



Verder vandaag
Gerard de Rooy wint Dakar 2012, Hans Stacey tweede
15/01/2012 @ 20:40
Gerard de Rooy wint Dakar 2012, Hans Stacey tweede
Gerard de Rooy heeft Dakar 2012 gewonnen bij de vrachtwagens. De extreem korte laatste etappe hoefde hij alleen nog maar uit te rijden, en dat deed hij. Hans Stacey eindigde de laatste etappe als derde en eindigt als tweed ... meer
klassement Van Loon naar de maan
13/01/2012 @ 23:31
Met een gezicht vol grijs stof, de blaren in zijn handen en een brandwond op zijn arm kwam Erik van Loon binnen in het bivak van Arequipa. De eerste etappe van de Dakar Rally in Peru was bepaald geen succes voor Van Loon. ... meer
PETRONAS | Team de Rooy | IVECO verplettert truck klassement!!!
13/01/2012 @ 23:30
Het is goed om voorafgaande aan Etappe 12 nog even het verhaal van de vorige dag af te maken. We hadden u reeds gemeld dat Pep Vila met versnellingsbakproblemen op de special stond. Hij heeft uiteindelijk het bivak om 01:3 ... meer
Etappe 12: Martin geeft extra gas richting Nasca
13/01/2012 @ 23:29
Het Harskampse rallysportteam Mammoet Rallysport behaalde in een enerverende elfde etappe wederom de dertiende positie, en heeft de zinnen gezet op de finish in Lima! Tot die tijd wil coureur Martin van den Brink het onder ... meer
achtergrond etappe 12
13/01/2012 @ 23:29
Met slechts een vlucht over de regio kan men genieten van de Nazca-lijnen; tekeningen in het zand die meer dan 2000 jaar geleden hun oorsprong vonden.De route van de special wordt een tweede lijn op de kaart van Per ... meer
Weer een lekker dagje voor GINAF Rally Power
13/01/2012 @ 23:28
,,We hebben weer een lekker dagje gehad. We zijn heel tevreden met de achtste plaats,’’ zo vertelde Wuf van Ginkel vanuit Arequipa.,,We hebben geen problemen gehad en lekker kunnen rijden. De etappe brac ... meer
Etappe 12
13/01/2012 @ 23:27
Gerard de Rooy heeft zijn vijfde etappezege in Dakar 2012 te pakken. De trucker uit Son won de twaalfde etappe, door de zware Peruaanse duinen. Hans Stacey uit Best werd tweede. Zondag is de finish van de rally in de Perua ... meer
tussenstand 11de etappe.
12/01/2012 @ 22:12
Peru is het sleutelwoord van de elfde etappe van Dakar 2012. Het is de eerste keer dat de rally het Zuid-Amerikaanse land betreedt. Frans Verhoeven is elfde geworden bij de motoren. Volg de etappe via onze liveblog. Frans ... meer
Eindzege Dakar steeds dichterbij voor De Rooy